13 Απριλίου 2010

Επαναληπτικές Ημερήσια 2008

ΘΕΜΑ 1ο
Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό καθεμιάς από τις παρακάτω προτάσεις, 1-5, και δίπλα τη λέξη Σωστό, αν είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν είναι λανθασμένη.
1. Τα προβλήματα, με κριτήριο το είδος της επίλυσης που επιζητούν, διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες: επιλύσιμα, ανοικτά και άλυτα.
2. Μια υπολογιστική διαδικασία που δεν τελειώνει μετά από συγκεκριμένο αριθμό βημάτων αποτελεί αλγόριθμο.
3. Η εγγραφή είναι δομή δεδομένων η οποία αποτελείται από πεδία που αποθηκεύουν χαρακτηριστικά.
4. Η αντικειμενοστραφής σχεδίαση εκλαμβάνει τις «ενέργειες» ως πρωτεύοντα δομικά στοιχεία ενός προγράμματος.
5. Σε μία συνάρτηση δεν επιτρέπεται η χρήση της εντολής ΔΙΑΒΑΣΕ             Μονάδες 10
Β. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς 1,2,3,4 της Στήλης Α και δίπλα ένα από τα γράμματα α,β,γ,δ,ε,στ της Στήλης Β που αντιστοιχεί στον σωστό ορισμό.
Στήλη Α
Στήλη Β
1. Προσθήκη νέων κόμβων σε μία υπάρχουσα δομή.
α. Προσπέλαση
β. Αντιγραφή
γ. Διαγραφή
δ. Αναζήτηση
ε. Εισαγωγή
στ. Ταξινόμηση
2. Οι κόμβοι μιας δομής διατάσσονται κατά αύξουσα ή φθίνουσα σειρά.
3. Πρόσβαση σε ένα κόμβο με σκοπό να εξετασθεί ή να τροποποιηθεί το περιεχόμενό του.
4. Όλοι οι κόμβοι ή μερικοί από τους κόμβους μιας δομής αντιγράφονται σε μία άλλη δομή.
Μονάδες 8
Γ. Να περιγράψετε την υλοποίηση στοίβας με τη βοήθεια μονοδιάστατου πίνακα.        Μονάδες 6
Δ. Να γράψετε τις παρακάτω μαθηματικές εκφράσεις σε «ΓΛΩΣΣΑ».
1.                                             2.                 Mονάδες 4
Ε. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
Κ ← 1
ΓΙΑ i ΑΠΟ –1 ΜΕΧΡΙ –5 ΜΕ_ΒΗΜΑ –2
   Κ ← Κ * i
   ΓΡΑΨΕ Κ

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Να μετατρέψετε το τμήμα αυτού του αλγορίθμου σε ισοδύναμο:
α. με χρήση της αλγοριθμικής δομής ΟΣΟ                                              Μονάδες 3
β. με χρήση της αλγοριθμικής δομής ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ                              Μονάδες 3
ΣΤ. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:

ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

ΓΡΑΨΕ 'ΔΩΣΕ ΘΕΤΙΚΟ ΑΡΙΘΜΟ'
ΔΙΑΒΑΣΕ ........
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ ....... 0
ΓΙΑ i ΑΠΟ 0 ΜΕΧΡΙ ........ ΜΕ_ΒΗΜΑ ........
Α ← i ^ ........
ΓΡΑΨΕ ........

ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ

Να γράψετε στο τετράδιό σας τον παραπάνω αλγόριθμο κατάλληλα συμπληρωμένο, έτσι ώστε να υπολογίζει και να εμφανίζει τα τετράγωνα των πολλαπλασίων του 5 από το 0 μέχρι τον αριθμό Χ που διαβάστηκε.                                                                                Μονάδες 6
ΘΕΜΑ 2ο
Α. Δίνεται το παρακάτω πρόγραμμα σε «ΓΛΩΣΣΑ»
 1. ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΝΑΙ-ΠΡΩΤΟΣ
 2. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 3. ΑΚΕΡΑΙΕΣ: Χ, i
 4. ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ: ΜΗΝΥΜΑ
 5. ΑΡΧΗ
 6. ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
 7. ΔΙΑΒΑΣΕ Χ
 8. ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ>0
 9. Cß0
      10. ΓΙΑ i ΑΠΟ 1 ΜΕΧΡΙ Χ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      11. AN (Χ MOD i) = 0 TOTE
      12. CßC + 1
      13. ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
      14. ΤΕΛΟΣ_ΓΙΑ
      15. ΑΝ C=2 TOTE
      16. MHNYMA ß EINAI ΠΡΩΤΟΣ
      17. ΑΛΛΙΩΣ
      18. ΜΗΝΥΜΑ ßΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΤΟΣ
      19. ΤΕΛΟΣ
      20. ΓΡΑΨΕ ΜΗΝΥΜΑ
      21. ΤΕΛΟΣ_ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ

Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθμό κάθε γραμμής του προγράμματος, στην οποία εντοπίζετε συντακτικό λάθος και να περιγράψετε το λάθος αυτό.                               Μονάδες 12
Β. Να μεταφέρετε στο τετράδιό σας συμπληρωμένο τον παρακάτω πίνακα αληθείας. Μονάδες 8
Α
Β
(ΟΧΙ Α) ΚΑΙ (ΟΧΙ Β)
((ΟΧΙ Α) ΚΑΙ Β) Ή (Α ΚΑΙ (ΟΧΙ Β))
Ψευδής
Ψευδής
Αληθής
Αληθής
Ψευδής
Αληθής
Ψευδής
Αληθής


ΘΕΜΑ 3ο
Μία εταιρεία αποφάσισε να δώσει βοηθητικό επίδομα στους υπαλλήλους της για τον μήνα Ιούλιο. Το επίδομα διαφοροποιείται, ανάλογα με το φύλο του/της υπαλλήλου και τον αριθμό των παιδιών του/της, με βάση τους παρακάτω πίνακες:
ΑΝΔΡΕΣ
ΓΥΝΑΙΚΕΣ
ΑΡΙΘ. ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΕ €
ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΕΠΙΔΟΜΑ ΣΕ €
1
20
1
30
2
50
2
80
>=3
120
>=3
160
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος
α. διαβάζει το φύλο («Α» ή «Γ») το οποίο ελέγχεται ως προς την ορθότητα της εισαγωγής του. Επίσης διαβάζει τον μισθό και τον αριθμό των παιδιών του υπαλλήλου.           Μονάδες 3
β. υπολογίζει και εμφανίζει το επίδομα και το συνολικό ποσό που θα εισπράξει ο υπάλληλος τον μήνα Ιούλιο.                                                                                     Μονάδες 7
γ. δέχεται απάντηση «ΝΑΙ» ή «ΟΧΙ» για τη συνέχεια ή τον τερματισμό της επανάληψης μετά την εμφάνιση σχετικού μηνύματος.                                                                Μονάδες 4
δ. υπολογίζει και εμφανίζει το συνολικό ποσό επιδόματος που πρέπει να καταβάλει η Εταιρεία στους υπαλλήλους της.                                                                        Μονάδες 6
ΘΕΜΑ 4ο
Στο άθλημα των 110 μέτρων μετ’ εμποδίων, στους δύο ημιτελικούς αγώνες συμμετέχουν δέκα έξι (16) αθλητές (8 σε κάθε ημιτελικό). Σύμφωνα με τον κανονισμό στον τελικό προκρίνεται ο πρώτος αθλητής κάθε ημιτελικού. Η οκτάδα του τελικού συμπληρώνεται με τους αθλητές που έχουν τους έξι (6) καλύτερους χρόνους απ’ όλους τους υπόλοιπους συμμετέχοντες. Να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχουν αθλητές με ίδιους χρόνους.
1. Να γράψετε πρόγραμμα στη «ΓΛΩΣΣΑ» το οποίο
α. περιλαμβάνει το τμήμα δηλώσεων.                                                                   Μονάδες 2
β. καλεί τη διαδικασία ΕΙΣΟΔΟΣ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία διαβάζει το όνομα του αθλητή και τoν χρόνο του (με ακρίβεια δεκάτου του δευτερολέπτου).                 Μονάδες 2
γ. καλεί τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ για κάθε ημιτελικό ξεχωριστά. Η διαδικασία ταξινομεί τους αθλητές ως προς τον χρόνο τους με αύξουσα σειρά.                                             Μονάδες 2
δ. δημιουργεί τον πίνακα ΟΝ με τα ονόματα και τον πίνακα ΧΡ με τους αντίστοιχους χρόνους των αθλητών που προκρίθηκαν στον τελικό.                                                              Μονάδες 6
ε. εμφανίζει τα ονόματα και τους χρόνους των αθλητών που θα λάβουν μέρος στον τελικό.Μον. 2
  2. Να γράψετε
α. τη διαδικασία ΕΙΣΟΔΟΣ.                                                                                 Μονάδες 2
β. τη διαδικασία ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ.                                                                           Μονάδες 4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου