13 Απριλίου 2010

Επαναληπτικά Εσπερινά 2006

ΘΕΜΑ 1ο
Α. 1. Να δώσετε τον ορισμό της δομής ενός προβλήματος.                     Μονάδες 4
2. Να δώσετε τον ορισμό του αλγορίθμου.                                       Μονάδες 4
3. Να αναφέρετε τους τρόπους αναπαράστασης ενός αλγορίθμου.                Μονάδες 4
Β. Να χαρακτηρίσετε καθεμιά από τις προτάσεις που ακολουθούν γράφοντας στο τετράδιό σας, δίπλα από τον αριθμό κάθε πρότασης, το γράμμα Σ, αν αυτή είναι σωστή, ή το γράμμα Λ, αν αυτή είναι λανθασμένη.
1. Δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η ίδια μεταβλητή ως μετρητής δύο ή περισσότερων βρόχων που ο ένας βρίσκεται στο εσωτερικό του άλλου.
2. Κάθε μεταβλητή παίρνει τιμή μόνο με την εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ.
3. Σε ένα διάγραμμα ροής ο ρόμβος δηλώνει την αρχή και το τέλος του αλγόριθμου.
4. Η εντολή επανάληψης ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ εκτελείται υποχρεωτικά τουλάχιστον μία φορά.  
5. Η ιεραρχία των λογικών τελεστών είναι μικρότερη των αριθμητικών.             Μονάδες 10
Γ. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθμούς της στήλης Α και δίπλα τα γράμματα της στήλης Β ώστε να προκύπτει η σωστή αντιστοίχιση. (Να σημειωθεί ότι στα είδη τελεστών της στήλης Β αντιστοιχούν περισσότερα από ένα σύμβολα της στήλης Α).
Στήλη Α - Σύμβολο τελεστή
Στήλη Β - Είδος τελεστή
1. MOD
α. Συγκριτικός τελεστής
2. *
β. Λογικός τελεστής
3. +
γ. Αριθμητικός τελεστής
4. >

5. ΚΑΙ

6. =

7. Ή

8. < >

Μονάδες 8
Δ. Δίνεται μονοδιάστατος μη ταξινομημένος πίνακας Τ με Ν διαφορετικά στοιχεία. Να γράψετε τον αλγόριθμο σειριακής αναζήτησης της τιμής μιας μεταβλητής key στον πίνακα Τ.    Μον.10
ΘΕΜΑ 2ο
Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
Διάβασε Μ
Για Χ από 3 μέχρι Μ-1 με_βήμα 2
Α←2*Χ+4
Β←4*Χ-3
Αν (Β-Α<0) ή (Α>15) τότε
Α←Α+5
Β←Β*2
Τέλος_αν
Εμφάνισε Α,Β
Τέλος_επανάληψης
Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές των μεταβλητών Α και Β που εμφανίζονται κατά την εκτέλεση του παραπάνω τμήματος αλγορίθμου, όταν για Μ δώσουμε την τιμή 9.         Μονάδες 20
ΘΕΜΑ 3ο
Ένας αγρότης παράγει ένα μόνο προϊόν από τα δύο που επιδοτούνται. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
α) Διαβάζει το ονοματεπώνυμο του αγρότη, το είδος του προϊόντος που παράγει και την ποσότητα του προϊόντος σε κιλά, ελέγχοντας την ορθότητα εισαγωγής των δεδομένων σύμφωνα με τα παρακάτω:
- Το είδος του προϊόντος είναι Α ή Β.
- Η ποσότητα του προϊόντος είναι θετικός αριθμός.                              Μονάδες 5
β) Υπολογίζει την επιδότηση που δικαιούται ο αγρότης για το είδος του προϊόντος που παράγει.
Η επιδότηση υπολογίζεται κλιμακωτά ανάλογα με την ποσότητα και το είδος του προϊόντος σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα:
Ποσότητα προϊόντος
σε κιλά
Επιδότηση ανά κιλό προϊόντος
σε ευρώ
Προϊόν Α
Προϊόν Β
έως και 1000
0,8
0,7
από 1001 έως και 2500
0,7
0,6
από 2501 και άνω
0,6
0,5
 Μονάδες 12
γ) Εμφανίζει το ονοματεπώνυμο του αγρότη, το είδος του προϊόντος που παράγει και το ποσό της επιδότησης που δικαιούται.                                                Μονάδες 3
ΘΕΜΑ 4ο
Σε ένα Εσπερινό Γυμνάσιο φοιτούν 80 μαθητές. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος:
α) Διαβάζει για κάθε μαθητή το ονοματεπώνυμό του, την τάξη του και τον τελικό βαθμό του και τα καταχωρεί σε μονοδιάστατους πίνακες, ελέγχοντας την ορθότητα εισαγωγής των δεδομένων σύμφωνα με τα παρακάτω:
- Οι τάξεις είναι Α ή Β ή Γ.
- Ο τελικός βαθμός είναι από 1 μέχρι και 20.                                                        Μονάδες 5
β) Εμφανίζει τα ονόματα των μαθητών της Β τάξης που έχουν τελικό βαθμό >=18,5. Μονάδες 2
γ) Υπολογίζει και εμφανίζει το πλήθος των μαθητών κάθε τάξης.                            Μονάδες 3
δ) Υπολογίζει και εμφανίζει το μέσο όρο των τελικών βαθμών των μαθητών της Γ τάξης. Μον. 3
ε) Εμφανίζει ταξινομημένα κατά αλφαβητική σειρά τα ονοματεπώνυμα και τους αντίστοιχους τελικούς βαθμούς των μαθητών της Α τάξης.                                                   Μονάδες 7 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου