ΘΕΜΑ 1ο
Α. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αριθµό καθεµιάς από τις παρακάτω προτάσεις 1-5 και δίπλα τη λέξη Σωστό, αν είναι σωστή, ή τη λέξη Λάθος, αν είναι λανθασµένη.
1. Ένα πρόγραµµα σε γλώσσα µηχανής είναι µια ακολουθία δυαδικών ψηφίων.
2. Ο µεταγλωττιστής δέχεται στην είσοδό του ένα πρόγραµµα γραµµένο σε µια γλώσσα υψηλού επιπέδου και παράγει ένα ισοδύναµο πρόγραµµα σε γλώσσα μηχανής.
3. Το πηγαίο πρόγραµµα εκτελείται από τον υπολογιστή χωρίς µεταγλώττιση.
4. Ο διερµηνευτής διαβάζει µία προς µία τις εντολές του πηγαίου προγράµµατος και για κάθε µια εκτελεί αµέσως µια ισοδύναµη ακολουθία εντολών μηχανής.
5. Ένα πρόγραµµα σε γλώσσα µηχανής χρειάζεται µεταγλώττιση. Μονάδες 10
Β. Να γράψετε στο τετράδιό σας τους αριθµούς της Στήλης Α και δίπλα τα γράµµατα της Στήλης Β που αντιστοιχούν σωστά. (Να σηµειωθεί ότι στις Εντολές της Στήλης Α αντιστοιχούν περισσότερες από µία Προτάσεις της Στήλης Β).
Στήλη Α : Εντολές
|
Στήλη Β : Προτάσεις
|
1. Όσο συνθήκη επανάλαβε
εντολές
Τέλος_επανάληψης
|
α. Ο βρόχος επανάληψης τερµατίζεται, όταν η συνθήκη είναι αληθής
|
2. Αρχή_επανάληψης
εντολές
Μέχρις_ότου συνθήκη
|
β. Ο βρόχος επανάληψης τερµατίζεται, όταν η
συνθήκη είναι ψευδής
|
γ. Ο βρόχος επανάληψης εκτελείται οπωσδήποτε µία φορά
| |
δ. Ο βρόχος επανάληψης είναι δυνατό να µην
εκτελεστεί
|
Μονάδες 8
Γ. ∆ίδονται οι τιµές των µεταβλητών Α=5, Β=7 και Γ=–3. Να χαρακτηρίσετε στο τετράδιό σας κάθε έκφραση που ακολουθεί µε το γράµµα Α, αν είναι αληθής, ή µε το γράµµα Ψ, αν είναι ψευδής.
1. ΟΧΙ (Α+Β<10)
2. (Α>=Β) Η (Γ<Β)
3. ((Α>Β) ΚΑΙ (Γ<Α)) Η (Γ>5)
4. (ΟΧΙ(Α<>Β)) ΚΑΙ (Β+Γ<>2∗Α) Μονάδες 4
∆. ∆ίνεται η παρακάτω εντολή:
Για i από τ1 µέχρι τ2 µε_βήµα β
εντολή1
Τέλος_επανάληψης
Να γράψετε στο τετράδιό σας πόσες φορές εκτελείται η εντολή1 για κάθε έναν από τους παρακάτω συνδυασµούς των τιµών των µεταβλητών τ1, τ2 και β.
1. τ1=5 τ2=0 β=–2
2. τ1=5 τ2=1 β=2
3. τ1=5 τ2=5 β=1
4. τ1=5 τ2=6,5 β=0,5 Μονάδες 4
Ε. Να αναφέρετε δύο µειονεκτήµατα της χρήσης των πινάκων. Μονάδες 4
ΣΤ.
1. Να αναφέρετε τέσσερα πλεονεκτήµατα του τµηµατικού προγραµµατισµού. Μονάδες 4
2. Να αναπτύξετε δύο από τα παραπάνω πλεονεκτήµατα του τµηµατικού προγραµµατισµού.
Μονάδες 6
ΘΕΜΑ 2ο
∆ίνεται ο µονοδιάστατος πίνακας C µε έξι στοιχεία που έχουν αντίστοιχα τις παρακάτω τιµές:
2, 5, 15, –1, 32, 14 και το παρακάτω τµήµα αλγορίθµου:
min ← 100, max ← –100
Για i από 1 µέχρι 6 µε_βήµα 2
Α ← C[i]
B ← C[i+1]
Αν A<Β τότε
Lmin ← A
Lmax ← B
αλλιώς
Lmin ← Β
Lmax ← Α
Τέλος_αν
Αν Lminτότε
min ← Lmin
Τέλος_αν
Αν Lmax>max τότε
max ← Lmax
Τέλος_αν
Εκτύπωσε Α, Β, Lmin, Lmax, min, max
Τέλος_επανάληψης
D ← max*min
Εκτύπωσε D
Να εκτελέσετε το παραπάνω τµήµα αλγορίθµου και να γράψετε στο τετράδιό σας:
α. Τις τιµές των µεταβλητών Α, Β, Lmin, Lmax, min και max, όπως αυτές εκτυπώνονται σε κάθε επανάληψη. Μονάδες 18
β. Την τιµή της µεταβλητής D που εκτυπώνεται. Μονάδες 2
ΘΕΜΑ 3ο
Μία εταιρεία ταχυδροµικών υπηρεσιών εφαρµόζει για τα έξοδα αποστολής ταχυδροµικών επιστολών εσωτερικού και εξωτερικού, χρέωση σύµφωνα µε τον παρακάτω πίνακα:
Βάρος επιστολής σε γραµµάρια
|
Χρέωση εσωτερικού σε Ευρώ
|
Χρέωση εξωτερικού σε Ευρώ
|
Από 0 έως και 500
|
2,0
|
4,8
|
Από 500 έως και 1000
|
3,5
|
7,2
|
Από 1000 έως και 2000
|
4,6
|
11,5
|
Για παράδειγµα τα έξοδα αποστολής µιας επιστολής βάρους 800 γραµµαρίων και προορισµού εσωτερικού είναι 3,5 Ευρώ. Να γράψετε αλγόριθµο ο οποίος:
α. Να διαβάζει το βάρος της επιστολής. Μονάδες 3
β. Να διαβάζει τον προορισµό της επιστολής. Η τιµή "ΕΣ" δηλώνει προορισµό εσωτερικού και η τιµή "ΕΞ" δηλώνει προορισµό εξωτερικού. Μονάδες 3
γ. Να υπολογίζει τα έξοδα αποστολής ανάλογα µε τον προορισµό και το βάρος της επιστολής. Μονάδες 11
δ. Να εκτυπώνει τα έξοδα αποστολής. Μονάδες 3
Παρατήρηση. Θεωρείστε ότι ο αλγόριθµος δέχεται τιµές για το βάρος µεταξύ του 0 και του 2000 και για τον προορισµό µόνο τις τιµές "ΕΣ" και "ΕΞ".
ΘΕΜΑ 4ο
Για την πρώτη φάση της Ολυµπιάδας Πληροφορικής δήλωσαν συµµετοχή 500 µαθητές. Οι µαθητές διαγωνίζονται σε τρεις γραπτές εξετάσεις και βαθµολογούνται µε ακέραιους βαθµούς στη βαθµολογική κλίµακα από 0 έως και 100. Να γράψετε αλγόριθµο ο οποίος:
α. Να διαβάζει τα ονόµατα των µαθητών και να τα αποθηκεύει σε µονοδιάστατο πίνακα.Μονάδες 2
β. Να διαβάζει τους τρεις βαθµούς που έλαβε κάθε µαθητής και να τους αποθηκεύει σε δισδιάστατο πίνακα. Μονάδες 2
γ. Να υπολογίζει το µέσο όρο των βαθµών του κάθε µαθητή. Μονάδες 4
δ. Να εκτυπώνει τα ονόµατα των µαθητών και δίπλα τους το µέσο όρο των βαθµών τους ταξινοµηµένα µε βάση τον µέσο όρο κατά φθίνουσα σειρά.
Σε περίπτωση ισοβαθµίας η σειρά ταξινόµησης των ονοµάτων να είναι αλφαβητική. Μονάδες 7
ε. Να υπολογίζει και να εκτυπώνει το πλήθος των µαθητών µε το µεγαλύτερο µέσο όρο.Μονάδες 5
Παρατήρηση: Θεωρείστε ότι οι βαθµοί των µαθητών είναι µεταξύ του 0 και του 100 και ότι τα ονόµατα των µαθητών είναι γραµµένα µε µικρά γράµµατα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου