7 Απριλίου 2010

Επαναληπτικές Ημερήσια 2003

ΘΕΜΑ 1ο
Α. Δίνεται η παρακάτω αλληλουχία εντολών:
            Δίάβασε α, β
            Αν α>β τότε
                        cß α/(β-2)
            Τέλος_αν
            Εκτύπωσε c     
        Α) Να απαντήσετε με Ναι ή Όχι αν η παραπάνω αλληλουχία εντολών ικανοποιεί όλα τα αλγοριθμικά κριτήρια.                                                                                      Μονάδες 2
        Β) Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.                                                       Μονάδες 4
 Β. Δίνεται η παρακάτω αλληλουχία εντολών:
            αß1
            Όσο α<> 6 επανέλαβε
                        αßα+2
            Τέλος_επανάληψης
            Εκτύπωσε α
        Α) Να απαντήσετε με Ναι ή Όχι αν η παραπάνω αλληλουχία εντολών ικανοποιεί όλα τα αλγοριθμικά κριτήρια.                                                                                      Μονάδες 2
        Β) Να αιτιολογήσετε την απάντησή σας.                                                       Μονάδες 4
Γ. Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος :
            Αλγόριθμος παράδειγμα_1
Διάβσε α
            Αν α<0 τότε
                        αß α*5
            Τέλος_αν
            Εκτύπωσε α
            Τέλος παράδειγμα_1
   Να γράψετε στο τετράδιό σας : α) τις σταθερές, β) τις μεταβλητές, γ) τους λογικούς τελεστές, δ) τους αριθμητικούς τελεστές, ε) τις λογικές εκφράσεις, στ) τις εντολές εκχώρησης που υπάρχουν στον αλγόριθμο.
Δ. Σε ποιες στοιχειώδεις λογικές δομές στηρίζεται ο δομημένος προγραμματισμός;       Μονάδες 3
     Να αναφέρετε τέσσερα πλεονεκτήματα του δομημένου προγραμματισμού                   Μονάδες 4
Ε. Να αναπτύξετε τρία χαρακτηριστικά των υποπρογραμμάτων.                                     Μονάδες 9

ΘΕΜΑ 2ο
Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος
            Αλγόριθμος αριθμοί
            Διάβασε Α
Εκτύπωσε Α
            Σß1
            Κß2
            Αρχή_επανάληψης
                        Αν Α mod Κ = 0 τότε
                                    ΒßΑ div K
                                    Αν Κ<>Β τότε
                                                ΣßΣ + Κ + Β
                                                Εκτύπωσε Κ, Β
                                    Αλλιώς
                                                ΣßΣ + Κ
                                                Εκτύπωσε Κ
                                    Τέλος_αν
                        Τέλος_αν
                        Κ ß Κ + 1
            Μέχρισ_ότου Κ > ΡΙΖΑ(Α)
            Αν Α = Σ τότε
                        Εκτύπωσε Σ
            Τέλος_αν
            Τέλος αριθμοί
Η συνάρτηση ΡΙΖΑ(Α) επιστρέφει την τετραγωνική ρίζα του Α.
Να γράψετε στις τιμές που τυπώνει ο παραπάνω αλγόριθμος αν του δώσουμε τιμές εισόδου
α) 36, β) 28                                                                                                       Μονάδες 20

ΘΕΜΑ 3ο
Κάποια δημοτική αρχή ακολουθεί την εξής τιμολογιακή πολιτική για την κατανάλωση νερού ανά μήνα. Χρεώνει πάγιο 3 Ε και εφαρμόζει κλιμακωτή χρέωση σύμφωνα με τον παρακάτω πίνακα.

Κατανάλωση σε κυβικά μέτρα
Χρέωση ανά κυβικό
Από 0 μέχρι και 5
Δωρεάν
Από 5 μέχρι και 10
0,5 Ε
Από 10 μέχρι και 20
0,7 Ε
Από 20 και άνω
1 Ε

Στο ποσό που προκύπτει από την αξία του νερού και το πάγιο υπολογίζεται ο ΦΠΑ με συντελεστή 18%. Το τελικό ποσό προκύπτει από την άθροιση της αξίας του νερού, το πάγιο, το ΦΠΑ και το δημοτικό φόρο που είναι 5 Ε. Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος :
α) να διαβάζει τη μηνιαία κατανάλωση του νερού                                                         Μονάδες 2
β) να υπολογίζει την αξία του νερού που καταναλώθηκε σύμφωνα με το παραπάνω τιμολόγιο.
      Μονάδες 10
γ) να υπολογίζει το ΦΠΑ                                                                                           Μονάδες 4
δ) Να υπολογίζει και να εκτυπώνει το τελικό ποσό.                                                     Μονάδες 4                                                                                      
ΘΕΜΑ 4ο
Κατά τη διάρκεια πρωταθλήματος μπάσκετ μια ομάδα που αποτελείται από 12 παίκτες έδωσε 20 αγώνες στους οποίους συμμετείχαν όλοι οι παίκτες. Να αναπτύξετε αλγόριθμο οποίος :
α) Να διαβάζει τα ονόματα των παικτών και να τα αποθηκεύει σε μονοδιάστατο πίνακα.      Μον. 2
β)  Να διαβάζει τους πόντους που σημείωσε κάθε παίκτης σε κάθε αγώνα και να τους αποθηκεύει σε πίνακα δύο διαστάσεων.                                                                                            Μονάδες 3
γ) Να υπολογίζει για κάθε παίκτη το συνολικό αριθμό πόντων του σε όλους τους αγώνες και το μέσο όρο πόντων ανά αγώνα.                                                                                 Μονάδες 6
δ) Να εκτυπώνει τα ονόματα των παικτών της ομάδας και το μέσο όρο των πόντων κάθε παίκτη ταξινομημένα με βάση το μέσο όρο τους κατά φθίνουσα σειρά. Σε περίπτωση ισοβαθμίας δε μας ενδιαφέρει η σχετική σειρά των παικτών.                                                                              Μονάδες 9

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου