13 Απριλίου 2010

Εσπερινά 2007

ΘΕΜΑ 1ο
Α. 1. Τι είναι οι τελεστές και ποιες είναι οι κατηγορίες των τελεστών;                       Μονάδες 4
2. Να δώσετε τον ορισμό της δομής δεδομένων.                                            Μονάδες 3
3. Να γράψετε τους κανόνες που πρέπει να ακολουθούνται στη χρήση των εμφωλευμένων βρόχων.                                                                                       Μονάδες 9
Β. Δίνεται η παρακάτω εντολή:
Για Α από Β μέχρι Γ με_βήμα Δ
Εμφάνισε "ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ"
Τέλος_επανάληψης
Να γράψετε στο τετράδιό σας πόσες φορές εκτελείται η εντολή Εμφάνισε για καθένα από τους παρακάτω συνδυασμούς των τιμών των μεταβλητών Β, Γ και Δ:
1. Β = 2 Γ = 5 Δ = 1                   2. Β = -1 Γ = 1 Δ = 0,5
3. Β = -7 Γ = -6 Δ = -5                4. Β = 5 Γ = 5 Δ = 1                                           Μονάδες 8



Γ. Να χαρακτηρίσετε καθεμιά από τις προτάσεις Σ, αν είναι Σωστή, ή Λ, αν είναι Λανθασμένη.
1. Κατά την εκτέλεση του προγράμματος η εντολή ΔΙΑΒΑΣΕ διακόπτει την εκτέλεσή του και περιμένει την εισαγωγή τιμών από το πληκτρολόγιο.                     Μονάδες 2
2. Η στοίβα χρησιμοποιεί δύο δείκτες.                                                         Μονάδες 2
3. Ένα επιλύσιμο πρόβλημα μπορεί να είναι αδόμητο.                                  Μονάδες 2
4. Η χρήση της εντολής ΕΠΙΛΕΞΕ λόγω της συμπαγούς δομής αποτελεί μειονέκτημα στο προγραμματισμό.                                                                       Μονάδες 2
5. Η σύγκριση λογικών δεδομένων έχει έννοια μόνο στην περίπτωση του ίσου (=) και του διάφορου (<>).                                                                            Μονάδες 2
Δ. Να γράψετε στο τετράδιό σας καθένα από τους αριθμούς της Στήλης Α και δίπλα του ένα γράμμα της Στήλης Β, ώστε να προκύπτει η σωστή αντιστοίχιση.
Στήλη Α
Όνομα μεταβλητής
Στήλη Β
Χαρακτηρισμός
1.  Φ.Π.Α.
α. αποδεκτή
2.  2ΑΒ
β. μη αποδεκτή
3.  ΒΑΘΜΟΣ

4.  "ΜΙΣΘΟΣ"

5.  Α32

6.  ΑΚΕΡΑΙΟΣ

Μονάδες 6
ΘΕΜΑ 2ο
Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
Χ←2
ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Y←X DIV 2
Z←A_M(X/3)
ΑΝ Ζ>0 ΤΟΤΕ
Α←Z
ΑΛΛΙΩΣ
Α←Υ
ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΓΡΑΨΕ Χ, Υ, Ζ, Α
Χ←Χ+3
ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ Χ>10
α. Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές των μεταβλητών που θα εμφανιστούν σε κάθε επανάληψη.                                                                                        Μονάδες 12
β. Να μετατρέψετε το παραπάνω τμήμα αλγορίθμου σε ισοδύναμο με χρήση της δομής επανάληψης ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ...ΜΕ_ΒΗΜΑ.
                                       Μονάδες 8
ΘΕΜΑ 3ο
Μία εταιρεία ασφάλισης οχημάτων καθορίζει το ετήσιο κόστος ασφάλισης ανά τύπο οχήματος (δίκυκλο ή αυτοκίνητο) και κυβισμό, σύμφωνα με τους παρακάτω πίνακες:
ΔΙΚΥΚΛΟ

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ

Κυβισμός (cm3)
Κόστος Ασφάλισης
Κυβισμός (cm3)
Κόστος Ασφάλισης
έως και 125
100
έως και 1400
400
πάνω από 125
140
από 1401 έως και 1800
500



700
Αν η ηλικία του οδηγού είναι από 18 έως και 24 ετών τότε το κόστος της ασφάλισης του οχήματος προσαυξάνεται κατά 10%. Να αναπτύξετε αλγόριθμο, ο οποίος:
α. Να διαβάζει την ηλικία ενός οδηγού, τον τύπο του οχήματος και τον κυβισμό του, ελέγχοντας ώστε ο τύπος του οχήματος να είναι «ΔΙΚΥΚΛΟ» ή «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ».         Μονάδες 6
β. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το ετήσιο κόστος ασφάλισης του οχήματος.         Μονάδες 14
Σημείωση: Να θεωρήσετε ότι η ηλικία του οδηγού είναι τουλάχιστον 18 ετών.
ΘΕΜΑ 4o
Σε ένα πανεπιστημιακό τμήμα εισήχθησαν κατόπιν γενικών εξετάσεων 235 φοιτητές προερχόμενοι από την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ή τη ΘΕΤΙΚΗ κατεύθυνση. Να αναπτύξετε αλγόριθμο, ο οποίος:
α. Για καθένα από τους 235 φοιτητές διαβάζει:
            • το ονοματεπώνυμό του,
            • τα μόρια εισαγωγής του,
            • την κατεύθυνσή του, η οποία μπορεί να είναι «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ» ή «ΘΕΤΙΚΗ», ελέγχοντας την εγκυρότητα εισαγωγής της
και καταχωρίζει τα δεδομένα αυτά σε τρεις πίνακες.                                    Μονάδες 4
β. Υπολογίζει και εμφανίζει:
1. το μέσο όρο των μορίων εισαγωγής των φοιτητών που προέρχονται από την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση.                                                Μονάδες 5
2. το ποσοστό των φοιτητών, που προέρχονται από την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση. Μονάδες 2
3. την κατεύθυνση, από την οποία προέρχεται ο φοιτητής με τα περισσότερα μόρια εισαγωγής (να θεωρήσετε ότι δεν υπάρχει περίπτωση ισοβαθμίας).      Μονάδες 5
4. τα ονοματεπώνυμα των φοιτητών που προέρχονται από την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση, για τους οποίους τα μόρια εισαγωγής τους είναι περισσότερα από το μέσο όρο των μορίων εισαγωγής των φοιτητών που προέρχονται από την ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ κατεύθυνση.                                           Μονάδες 4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου