ΘΕΜΑ 1ο
Α. Να γράψετε στο τετράδιο σας, ποιες από τις παρακάτω εντολές εκχώρησης είναι
συντακτικά σωστές και ποιες λάθος.
α. 2 * Α ← Α β. Α ← 3 * Α +5 γ. Β + 5 ← "Α" Μονάδες 3
Β. Για τις απλές αριθµητικές πράξεις:
α. να αναφερθούν οι αντίστοιχοι τελεστές Μονάδες 2
β. να δοθεί η σειρά προτεραιότητας (ιεραρχία) των τελεστών αυτών στις αριθµητικές
εκφράσεις. Μονάδες 2
Γ. Να γράψετε στο τετράδιο σας από ένα παράδειγµα για τις ακόλουθες κατηγορίες
προβληµάτων:
α. άλυτο β. αδόµητο γ. ανοικτό δ. επιλύσιµο ε. δοµηµένο Μονάδες 10
∆. ∆ίνεται τµήµα αλγορίθµου
Χ ← Α
Αρχή_επανάληψης
Χ ← Χ + 2
Τύπωσε το Χ
Μέχρις_ότου Χ >= Μ
α. Να δώσετε τη δοµή επανάληψης "Για … από … µέχρι …βήµα" η οποία τυπώνει
ακριβώς τις ίδιες τιµές µε το πιο πάνω τµήµα αλγορίθµου. Μονάδες 7
β. Τι θα τυπωθεί, αν Α = 4 και Μ = 9; Μονάδες 3
γ. Τι θα τυπωθεί, αν Α = –5 και Μ = 0; Μονάδες 3
Ε. Αντιστοιχίστε σωστά τις εκφράσεις της Στήλης Α µε τις αλγοριθµικές έννοιες της Στήλης Β, γράφοντας στο τετράδιό σας τους αριθµούς της Στήλης Α και δίπλα το γράµµα της Στήλης Β.
Στήλη Α
Εκφράσεις
|
Στήλη B
Αλγοριθµικές έννοιες
|
1. Χ ← Χ + 2
|
α. αριθµητική έκφραση (παράσταση)
|
2. 3 +Α >Β
|
β. µεταβλητή
|
3. τύπωσε Β
|
γ. λογική έκφραση (παράσταση)
|
4. Όσο Κ < 3 επανάλαβε
εντολές
Τέλος_επανάληψης
|
δ. δοµή ακολουθίας
|
5. Χ – (Χ/2) * 2
|
ε. δοµή επανάληψης
|
στ. εντολή εκχώρησης
| |
ζ. εντολή εξόδου
|
ΘΕΜΑ 2ο
∆ίνεται το παρακάτω τµήµα αλγορίθµου:
Κ ß 4
Όσο Κ >= 1 επανάλαβε
Α ← 1
Αν Κ <> 2 τότε
Για i από 1 µέχρι Κ
Α ← 2 * Α
Τύπωσε i, A
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_αν
Κ ← Κ/2
Τέλος_επανάληψης
Καθώς εκτελείται το παραπάνω τµήµα αλγορίθµου, ποιες τιµές τυπώνονται µε την
εντολή Τύπωσε i, A; Μονάδες 20
ΘΕΜΑ 3ο
Να αναπτύξετε αλγόριθµο ο οποίος υλοποιεί τη λειτουργία ενός αυτόµατου τυποποιητή πορτοκαλιών που είναι η παρακάτω:
Για κάθε πορτοκάλι που εισάγεται στον τυποποιητή, διαβάζεται η τιµή του βάρους (Β) και η διάµετρός του (∆). Το πορτοκάλι κατατάσσεται ανάλογα µε το βάρος και τη διάµετρό του ως εξής:
Αν 100 ≤ Β ≤ 150 και 8 ≤ ∆ ≤ 100, τότε να τυπώνεται το µήνυµα "πρώτη διαλογή". Αν 6 < ∆ < 8, τότε, ανεξαρτήτως βάρους, τυπώνεται το µήνυµα "δεύτερη διαλογή". Σε κάθε άλλη περίπτωση τυπώνεται το µήνυµα "χυµοποίηση". Μονάδες 20
ΘΕΜΑ 4ο
Κατά τη διάρκεια ∆ιεθνών Αγώνων Στίβου στον ακοντισµό έλαβαν µέρος 10 αθλητές. Κάθε αθλητής έκανε έξι (6) έγκυρες ρίψεις που καταχωρούνται ως επιδόσεις σε µέτρα. Να αναπτύξετε αλγόριθµο, ο οποίος:
α. εισάγει σε πίνακα δύο διαστάσεων τις επιδόσεις όλων των αθλητών Μονάδες 3
β. υπολογίζει και καταχωρεί σε µονοδιάστατο πίνακα την καλύτερη από τις επιδόσεις κάθε αθλητή Μονάδες 5
γ. ταξινοµεί τις καλύτερες επιδόσεις των αθλητών που καταχωρήθηκαν στο µονοδιάστατο πίνακα Μονάδες 8
δ. βρίσκει την καλύτερη επίδοση του αθλητή που πήρε το χάλκινο µετάλλιο (Τρίτη θέση). Μονάδες 4
Παρατήρηση: Υποθέτουµε ότι όλες οι επιδόσεις είναι µεταξύ τους διαφορετικές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου