1 Απριλίου 2010

Επαναληπτικές Ημερήσια 2001

ΘΕΜΑ 1ο
Α. Να γράψετε στο τετράδιο σας, ποιες από τις παρακάτω εντολές εκχώρησης είναι
συντακτικά σωστές και ποιες λάθος.
α. 2 * Α ← Α                 β. Α ← 3 * Α +5             γ. Β + 5 ← "Α"  Μονάδες 3
Β. Για τις απλές αριθµητικές πράξεις:
α. να αναφερθούν οι αντίστοιχοι τελεστές                                                  Μονάδες 2
β. να δοθεί η σειρά προτεραιότητας (ιεραρχία) των τελεστών αυτών στις αριθµητικές
εκφράσεις.                                                                                                        Μονάδες 2
Γ. Να γράψετε στο τετράδιο σας από ένα παράδειγµα για τις ακόλουθες κατηγορίες
προβληµάτων:
α. άλυτο            β. αδόµητο        γ. ανοικτό          δ. επιλύσιµο      ε. δοµηµένο       Μονάδες 10
∆. ∆ίνεται τµήµα αλγορίθµου
Χ ← Α
Αρχή_επανάληψης
Χ ← Χ + 2
Τύπωσε το Χ
Μέχρις_ότου Χ >= Μ
α. Να δώσετε τη δοµή επανάληψης "Για … από … µέχρι …βήµα" η οποία τυπώνει
ακριβώς τις ίδιες τιµές µε το πιο πάνω τµήµα αλγορίθµου.                          Μονάδες 7
β. Τι θα τυπωθεί, αν Α = 4 και Μ = 9;                                                                  Μονάδες 3
γ. Τι θα τυπωθεί, αν Α = –5 και Μ = 0;                                                                Μονάδες 3

Ε. Αντιστοιχίστε σωστά τις εκφράσεις της Στήλης Α µε τις αλγοριθµικές έννοιες της Στήλης Β, γράφοντας στο τετράδιό σας τους αριθµούς της Στήλης Α και δίπλα το γράµµα της Στήλης Β.
Στήλη Α
Εκφράσεις
Στήλη B
Αλγοριθµικές έννοιες
1. Χ ← Χ + 2
α. αριθµητική έκφραση (παράσταση)
2. 3 +Α >Β
β. µεταβλητή
3. τύπωσε Β
γ. λογική έκφραση (παράσταση)
4. Όσο Κ < 3 επανάλαβε
εντολές
Τέλος_επανάληψης
δ. δοµή ακολουθίας
5. Χ – (Χ/2) * 2
ε. δοµή επανάληψης

στ. εντολή εκχώρησης

ζ. εντολή εξόδου
ΘΕΜΑ 2ο
∆ίνεται το παρακάτω τµήµα αλγορίθµου:
Κ ß 4
Όσο Κ >= 1 επανάλαβε
Α ← 1
Αν Κ <> 2 τότε
Για i από 1 µέχρι Κ
Α ← 2 * Α
Τύπωσε i, A
Τέλος_επανάληψης
Τέλος_αν
Κ ← Κ/2
Τέλος_επανάληψης
Καθώς εκτελείται το παραπάνω τµήµα αλγορίθµου, ποιες τιµές τυπώνονται µε την
εντολή Τύπωσε i, A;                                                                              Μονάδες 20

ΘΕΜΑ 3ο
Να αναπτύξετε αλγόριθµο ο οποίος υλοποιεί τη λειτουργία ενός αυτόµατου τυποποιητή πορτοκαλιών που είναι η παρακάτω:
Για κάθε πορτοκάλι που εισάγεται στον τυποποιητή, διαβάζεται η τιµή του βάρους (Β) και η διάµετρός του (∆). Το πορτοκάλι κατατάσσεται ανάλογα µε το βάρος και τη διάµετρό του ως εξής:
Αν 100 ≤ Β ≤ 150 και 8 ≤ ∆ ≤ 100, τότε να τυπώνεται το µήνυµα "πρώτη διαλογή". Αν 6 < ∆ < 8, τότε, ανεξαρτήτως βάρους, τυπώνεται το µήνυµα "δεύτερη διαλογή". Σε κάθε άλλη περίπτωση τυπώνεται το µήνυµα "χυµοποίηση".                                                                     Μονάδες 20

ΘΕΜΑ 4ο
Κατά τη διάρκεια ∆ιεθνών Αγώνων Στίβου στον ακοντισµό έλαβαν µέρος 10 αθλητές. Κάθε αθλητής έκανε έξι (6) έγκυρες ρίψεις που καταχωρούνται ως επιδόσεις σε µέτρα. Να αναπτύξετε αλγόριθµο, ο οποίος:
α. εισάγει σε πίνακα δύο διαστάσεων τις επιδόσεις όλων των αθλητών                   Μονάδες 3
β. υπολογίζει και καταχωρεί σε µονοδιάστατο πίνακα την καλύτερη από τις επιδόσεις κάθε αθλητή                                                                                                              Μονάδες 5
γ. ταξινοµεί τις καλύτερες επιδόσεις των αθλητών που καταχωρήθηκαν στο µονοδιάστατο πίνακα                                                                                                                              Μονάδες 8
δ. βρίσκει την καλύτερη επίδοση του αθλητή που πήρε το χάλκινο µετάλλιο (Τρίτη θέση).                                                                                                                                         Μονάδες 4
Παρατήρηση: Υποθέτουµε ότι όλες οι επιδόσεις είναι µεταξύ τους διαφορετικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου