25 Μαΐου 2011

Εσπερινά 2011


ΘΕΜΑ Α
Α1. Να γράψετε τη λέξη ΣΩΣΤΟ, αν είναι σωστή, ή τη λέξη ΛΑΘΟΣ.
1. Ένα δομημένο πρόβλημα είναι επιλύσιμο.
2. Η λογική έκφραση Χ ΄Η (ΟΧΙ Χ) είναι πάντα αληθής για κάθε τιμή της λογικής μεταβλητής Χ.
3. Ο αλγόριθμος της σειριακής αναζήτησης χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε ταξινομημένους πίνακες.
4. Όταν το πλήθος των επαναλήψεων είναι γνωστό, δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί η εντολή επανάληψης Όσο ... Επανάλαβε.
5. Ο πίνακας είναι μία δομή που μπορεί να περιέχει στοιχεία διαφορετικού τύπου.                                                                                                       Μονάδες 10
Α2. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου με αριθμημένες τις εντολές του:
(1) Σ <-- 0
(2) Κ <-- 0
(3) Αρχή_Επανάληψης
(4) Διάβασε Χ
(5) Σ <-- Σ+Χ
(6) Αν Χ > 0 τότε
(7) Κ <--  Κ+1
(8) Τέλος_Αν
(9) Μέχρις_ότου Σ > 1000
(10) Εμφάνισε Χ
Να γράψετε στο τετράδιό σας καθεμιά από τις παρακάτω προτάσεις και δίπλα τη λέξη ΣΩΣΤΟ, αν είναι σωστή, ή τη λέξη ΛΑΘΟΣ, αν είναι λανθασμένη.
1. Η εντολή (4) θα εκτελεστεί τουλάχιστον μία φορά.
2. Η εντολή (1) θα εκτελεστεί ακριβώς μία φορά.
3. Στη μεταβλητή Κ καταχωρείται το πλήθος των θετικών αριθμών που δόθηκαν.
4. Η εντολή (7) εκτελείται πάντα λιγότερες φορές από την εντολή (4).
5. Η εντολή (6) εκτελείται λιγότερες φορές από την εντολή (4).
Μονάδες 10
Α3. Δίνεται το παρακάτω τμήμα προγράμματος:
Αν Β < 80 τότε
Αν Y < 1.70 τότε
Γράψε “Ελαφρύς, κοντός”
Τέλος_αν
Τέλος_αν
Να ξαναγράψετε στο τετράδιό σας το παραπάνω τμήμα προγράμματος χρησιμοποιώντας μόνο μία απλή εντολή Αν ... τότε ... Τέλος_αν. Μονάδες 4
Α4. Να ξαναγράψετε στο τετράδιό σας το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου με αποκλειστική χρήση της δομής Όσο ... Επανάλαβε.
Σ <-- 0
Για i από 1 μέχρι 100
Διάβασε Χ
Σ <-- Σ+Χ
Τέλος_επανάληψης                                                     Μονάδες 4
Α5. α. Να δώσετε τον ορισμό του αλγορίθμου.                         Μονάδες 4
β. Να αναλύσετε τα κριτήρια της καθοριστικότητας και της περατότητας ενός αλγορίθμου.                                                                                     Μονάδες 4
γ. Να αναφέρετε τους τρόπους αναπαράστασης ενός αλγορίθμου.      Μονάδες 4
ΘΕΜΑ Β
Β1. Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος:
Αλγόριθμος ΘέμαΒ
z <-- 1
w <-- 3
Όσο z<=35 επανάλαβε
z <-- z+w
w <-- w+2
Γράψε w,z
Τέλος_επανάληψης
Tέλος ΘέμαΒ
Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του αλγορίθμου με τη σειρά που θα εμφανιστούν.          Μονάδες 10
Β2. Δίνεται τo παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
Διάβασε Χ
Αν Χ<=0 τότε
Π <-- 1
Για i από 1 μέχρι Χ
Π <-- π*i
Τέλος_επανάληψης
Εμφάνισε π
Αλλιώς
Εμφάνισε “Δεν υπάρχει παραγοντικό”
Τέλος_αν
Να κατασκευάσετε ισοδύναμο διάγραμμα ροής.              Μονάδες 10
ΘΕΜΑ Γ
Ένα εμπορικό κατάστημα έχει καταγράψει τις μηνιαίες εισπράξεις του για τα έτη 2009 και 2010.
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
Γ1. Να διαβάζει τις μηνιαίες εισπράξεις για καθένα από τα δύο έτη και να τις καταχωρίζει σε αντίστοιχους μονοδιάστατους πίνακες.           Μονάδες 4
Γ2. Να υπολογίζει και να εμφανίζει τη μεγαλύτερη μηνιαία είσπραξη για κάθε έτος. Θεωρήστε ότι για κάθε έτος η τιμή αυτή είναι μοναδική.
Μονάδες 4
Γ3. Να εμφανίζει κατάλληλο μήνυμα στην περίπτωση που ο μήνας κατά τον οποίο σημειώθηκε η μεγαλύτερη μηνιαία είσπραξη ήταν ο ίδιος και για τα δύο έτη.                                                                                     Μονάδες 4
Γ4. Να εμφανίζει τον μέσο όρο των μηνιαίων εισπράξεων για κάθε έτος.
Μονάδες 4
Γ5. Να υπολογίζει και να εμφανίζει το πλήθος των μηνών του έτους 2009 κατά τους οποίους η μηνιαία είσπραξη ήταν μεγαλύτερη από αυτή του αντίστοιχου μήνα του έτους 2010.                                                              Μονάδες 4
ΘΕΜΑ Δ
Στην αρχή της ποδοσφαιρικής περιόδου οι 22 παίκτες μιας ομάδας, οι οποίοι αριθμούνται από 1 έως 22, ψηφίζουν για τον αρχηγό που θα τους εκπροσωπεί. Κάθε παίκτης μπορεί να ψηφίσει όσους συμπαίκτες του θέλει, ακόμα και τον εαυτό του. Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας καταχωρίζονται σε έναν πίνακα ΨΗΦΟΣ με 22 γραμμές και 22 στήλες, έτσι ώστε το στοιχείο ΨΗΦΟΣ[i,j] να έχει την τιμή 1, όταν ο παίκτης με αριθμό i έχει ψηφίσει τον παίκτη με αριθμό j, και τιμή 0 στην αντίθετη περίπτωση.
Να γράψετε αλγόριθμο ο οποίος:
Δ1. Να διαβάζει τα στοιχεία του πίνακα ΨΗΦΟΣ και να ελέγχει την ορθότητά τους με αποδεκτές τιμές 0 ή 1.                                                    Μονάδες 4
Δ2. Να εμφανίζει για κάθε παίκτη το πλήθος των ψήφων που έδωσε.
Μονάδες 4
Δ3. Να εμφανίζει για κάθε παίκτη το πλήθος των ψήφων που έλαβε.
Μονάδες 4
Δ4. Να εμφανίζει τον αριθμό του παίκτη που έλαβε τις περισσότερες ψήφους. Θεωρήστε ότι είναι μοναδικός.                                                              Μονάδες 4
Δ5. Να εμφανίζει τον αριθμό κάθε παίκτη που δεν ψήφισε τον εαυτό του.
Μονάδες 4

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου