4 Μαΐου 2011

θέματα ΟΕΦΕ 2011


ΟΕΦΕ 2011
ΘΕΜΑ 1ο
Α. Να γράψετε Σωστό, αν η πρόταση είναι σωστή ή τη λέξη Λάθος, αν η πρόταση είναι λανθασμένη.
1.    Στο αριστερό μέλος μίας εντολής εκχώρησης τιμής, μπορεί να υπάρχουν περισσότερες από μία μεταβλητές.
2.    Ένα πρόγραμμα σε συμβολική γλώσσα ή γλώσσα χαμηλού επιπέδου  τελικά μετατρέπεται σε γλώσσα μηχανής.
3.    Ο δομημένος προγραμματισμός περιέχει την ιεραρχική σχεδίαση και τον τμηματικό προγραμματισμό.
4.    Ο τελεστής mod είναι συγκριτικός.
5.    Στην εντολή α ← β mod γ η μεταβλητή α μπορεί να είναι πραγματικού τύπου.                                                                                 (10 μονάδες)
Β. Πόσες φορές εκτελούνται τα παρακάτω τμήματα αλγορίθμων;
Για x από 1 μέχρι 10 με_βήμα 0
            Εμφάνισε ΟΕΦΕ
Τέλος_επανάληψης
Για x από 10 μέχρι 1 με_βήμα 0
             Εμφάνισε ΟΕΦΕ
Τέλος_επανάληψης
(4 μονάδες)
Γ. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των γλωσσών 4ης γενιάς; Να αναφέρετε ένα
παράδειγμα.                                                                                              (6 μονάδες)
Δ. Ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ Συνάρτησης και Διαδικασίας;      (4 μονάδες)
E. Να γράψετε στο τετράδιό σας τον αλγόριθμο του πολλαπλασιασμού αλλά
ρώσικα και να κάνετε σε πίνακα τις τιμές που λαμβάνουν οι μεταβλητές του
αλγορίθμου αν για είσοδο δώσουμε τους αριθμούς 17 και 32         (6 μονάδες)
Στ. Δίνεται το παρακάτω τμήμα αλγορίθμου:
p1
Διάβασε n
Για i από 1 μέχρι n
         pp * i
Τέλος_επανάληψης
Εμφάνισε p
Να μετατραπεί σε ισοδύναμο με χρήση της δομής Αρχή_επανάληψης
(4 μονάδες)
Ζ. Να βρείτε αν οι παρακάτω εκφράσεις είναι αληθείς η ψευδείς:
1. (3+8/4*3>6) ΚΑΙ ((10=3*2^2) Ή (7*9>=16))
2. (OXI (9 MOD 5 = 20-4*2^2)) Ή (5+7 DIV 4 > 4) ΚΑΙ (΄Β΄=΄Α΄)
(6 μονάδες)
ΘΕΜΑ 2ο
Α. Δίνεται παρακάτω πρόγραμμα με δύο υποπρόγραμματα:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΟΕΦΕ_2011
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β, αποτέλ1, αποτέλ2, ΟΕΦΕ1
ΑΡΧΗ
ΔΙΑΒΑΣΕ α, β
αποτέλ1 ← ΟΕΦΕ2(β,α)
ΚΑΛΕΣΕ ΟΕΦ(α,β,ΟΕΦΕ1)
αποτέλ2 ← ΟΕΦΕ1
ΓΡΑΨΕ αποτέλ1, αποτέλ2
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΟΕΦ(β, α,ΟΕΦΕ1)
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β,ΟΕΦΕ1
ΑΡΧΗ
     ΟΕΦΕ1 ← β + α mod 3
ΤΕΛΟΣ_ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
ΣΥΝΑΡΤΗΣΗ ΟΕΦΕ2(α, β): ΑΚΕΡΑΙΑ
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
 ΑΚΕΡΑΙΕΣ: α, β,γ,δ
ΑΡΧΗ
  γ ← α - β * 2
  δ← β * 3
  ΟΕΦΕ2 ← γ + δ div 2
ΤΕΛΟΣ_ΣΥΝΑΡΤΗΣΗΣ
i. Να γράψετε στο τετράδιό σας τις τιμές που θα εμφανιστούν κατά την εκτέλεση του προγράμματος που δόθηκε, αν ως τιμές εισόδου δοθούν οι
αριθμοί: α=9 και β=2.                                                                             (6 μονάδες)
ii. Να ξαναγράψετε το πρόγραμμα, ώστε να επιτελεί την ίδια λειτουργία
χρησιμοποιώντας Διαδικασία αντί της Συνάρτησης και Συνάρτηση αντί της Διαδικασίας                                                                                            (6 μονάδες)
B. Δίνεται ο παρακάτω αλγόριθμος
Αλγόριθμος Μέτρημα_Λέξεων
Πλ_Χαρ ß 0
Λέξεις ß 0
Όσο Πλ_Χαρ <= 100 Επανάλαβε
Διάβασε Χαρ
Αν Χαρ <> ‘ ‘ Τότε
Αρχή_επανάληψης
Πλ_Χαρ ß Πλ_Χαρ + 1
Διάβασε Χαρ
Μέχρις_ότου Χαρ = ‘ ‘
Λέξεις ß Λέξεις +1
Αλλιώς
Πλ_Χαρ ß Πλ_Χαρ + 1
Τέλος_Αν
Τέλος_επανάληψης
Εμφάνισε ‘‘Οι λέξεις μέσα σε 100 χαρακτήρες ήταν:’’, Λέξεις
Τέλος Μέτρημα_Λέξεων
Να γίνει το διάγραμμα ροής του παραπάνω αλγόριθμου.             (8 μονάδες)
ΘΕΜΑ 3ο
Σε ένα σχολείο, η Τεχνολογική κατεύθυνση της Γ' Λυκείου έχει 50 μαθητές. Ο
πίνακας ΕΠ[50], περιέχει τα επώνυμά τους, ενώ ο πίνακας Β[50,14] περιέχει τους βαθμούς των μαθητών στα 14 μαθήματα τους. Στις 10 πρώτες στήλες του πίνακα Β, βρίσκονται οι βαθμοί για τα μαθήματα γενικής παιδείας, ενώ στις 4 τελευταίες στήλες βρίσκονται οι βαθμοί για τα μαθήματα κατεύθυνσης. Να γραφεί ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ το οποίο:
α. Να διαβάζει τα δεδομένα και να τα καταχωρεί στους παραπάνω πίνακες. Για τον πίνακα Β[50,14] να γίνει ο απαραίτητος έλεγχος δεδομένων ώστε οιβαθμοί να ανήκουν στο διάστημα 0-20.                              (3 μονάδες)
β. Να εμφανίζει για κάθε μαθητή το επώνυμό του, το μέσο όρο του στα μαθήματα γενικής παιδείας και το μέσο όρο του στα μαθήματα κατεύθυνσης,
καλώντας το υποπρόγραμμα που θα δημιουργήσετε στο ερώτημα δ.
(4 μονάδες)
γ. Να βρεθεί το ποσοστό των μαθητών (επί του συνόλου των μαθητών), που έχουν μέσο όρο στα μαθήματα κατεύθυνσης μεγαλύτερο από το μέσο όρο στα μαθήματα γενικής παιδείας.                                      (4 μονάδες)
δ. Να κατασκευάσετε υποπρόγραμμα που θα δέχεται τον πίνακα με τις βαθμολογίες και ένα αριθμό, που θα αντιπροσωπεύει τη σειρά στην οποία
βρίσκεται κάποιος μαθητής και θα επιστρέφει το μέσο όροστα μαθήματα γενικής παιδείας και το μέσο όρο στα μαθήματα κατεύθυνσης        (7 μονάδες)
ε. Μπορούμε στο παραπάνω ερώτημα να χρησιμοποιήσουμε συνάρτηση; Δικαιολογείστε την απάντησή σας.                                          (2 μονάδες)

ΘΕΜΑ 4ο
Στο τηλεοπτικό show «DANCING WITH THE STARS» συμμετέχουν 14 διαγωνιζόμενοι και λαμβάνουν βαθμολογία από τέσσερις κριτές ξεχωριστά. Η
βαθμολογία διαμορφώνεται από το άθροισμα της βαθμολογίας των 4 κριτών και από τις ψήφους των τηλεθεατών.
α. Να κατασκευάσετε αλγόριθμο που να διαβάζει τα ονόματα των 14
διαγωνιζομένων και να τα αποθηκεύει σε ένα πίνακα ΟΝ[14]. Επίσης σε άλλο
πίνακα ΚΡΙΤΕΣ[4] να διαβάζει τα ονόματα των 4 κριτών. Σε ένα άλλο πίνακα
ΒΑΘ [14,4] να διαβάζει τη βαθμολογία του κάθε κριτή για κάθε διαγωνιζόμενο
και να ελέγχει αν η βαθμολογία είναι από το 1 μέχρι το 10. Τέλος στο πίνακα
ΒΚ[14] να διαβάζει τις ψήφους που πήρε ο κάθε διαγωνιζόμενος από το
τηλεοπτικό κοινό                                                                                    (4 μονάδες)
β. Να βρίσκει το διαγωνιζόμενο «Τρύφωνα» και τι βαθμό πήρε από τον κριτή «Λάτσιο». (υπάρχουν και οι δύο στους αντίστοιχους πίνακες). Για τον κριτή αυτόν να βρείτε και να εμφανίσετε τα ονόματα των διαγωνιζομένων στους οποίους έδωσε βαθμό μεγαλύτερο από το βαθμό που έδωσε στον «Τρύφωνα» καθώς και τη διαφορά της βαθμολογίας τους από τον «Τρύφωνα».                                                                                               (4 μονάδες)
γ. Να αποθηκεύει στον πίνακα Σ[14] και να εμφανίζει τη συνολική βαθμολογία του κάθε διαγωνιζομένου, η οποία υπολογίζεται από την συνολική βαθμολογία των κριτών προστιθέμενης και της βαθμολογίας του κοινού ως εξής: Ο πρώτος σε ψήφους από το κοινό λαμβάνει 42 βαθμούς, ο δεύτερος 39, ο τρίτος 36 κ.ο.κ. μέχρι τον τελευταίο που θα λάβει 3 βαθμούς. (Δεν υπάρχει καμία ισοβαθμία στις ψήφους του κοινού.)                (7 μονάδες)
δ. Να εμφανίζει το όνομα του διαγωνιζόμενου που θα αποχωρήσει από το show. Από το show αποχωρεί ο διαγωνιζόμενος που συγκέντρωσε τη μικρότερη συνολική βαθμολογία. Αν υπάρχει ισοβαθμία στην τελευταία θέση (με τη μικρότερη βαθμολογία), τότε αποχωρεί ο διαγωνιζόμενος που έχει πάρει τον μικρότερο βαθμό από κάποιο κριτή. Θεωρήστε ότι υπάρχει μοναδική μικρότερη βαθμολογία από κάποιο κριτή και δεν υπάρχει ισοβαθμία για το κριτήριο αυτό.                                                                      (5 μονάδες)
Σημείωση : Να μην χρησιμοποιηθεί κανένας νέος πίνακας εκτός από αυτούς που σας υποδεικνύονται.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου