24 Ιανουαρίου 2014

... η απάντηση της άσκησης σε γλωσσομάθεια...

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ασκηση
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
  ΑΚΕΡΑΙΕΣ: χ, π, ψ, εικ, ζ
ΑΡΧΗ
  ΔΙΑΒΑΣΕ χ
  ΑΡΧΗ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΟΣΟ χ MOD 50 <> 0 ΚΑΙ χ MOD 20 <> 0 ΚΑΙ χ MOD 50 MOD 20 <> 0 ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ
      ΓΡΑΨΕ 'διόρθωσε το ποσό'
      ΔΙΑΒΑΣΕ χ
    ΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
    ΑΝ χ MOD 50 MOD 20 = 0 ΤΟΤΕ
      π <- χ DIV 50
      ψ <- χ MOD 50
      εικ <- ψ DIV 20
      ζ <- ψ MOD 20
    ΑΛΛΙΩΣ
      εικ <- χ DIV 20
      ψ <- χ MOD 20
      π <- ψ DIV 50
      ζ <- ψ MOD 50
    ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
    ΓΡΑΨΕ εικ, 'Χ20 - ', π, 'Χ50'
    ΓΡΑΨΕ 'περισεύουν : ', ζ
    ΓΡΑΨΕ 'πάτα έναν αριθμό για να συνεχίσω, αλλιώς πάτα 0'
    ΔΙΑΒΑΣΕ χ
  ΜΕΧΡΙΣ_ΟΤΟΥ χ = 0
ΤΕΛΟΣ_ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ 

Άσκηση Επανάληψης στην μετατροπή μονάδων και στον έλεγχο τιμής



 Να γραφεί αλγόριθμος που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα ΑΤΜ των τραπεζών και θα εκτελεί την παρακάτω λειτουργία :
a.    Ο πελάτης πληκτρολογεί το ποσό των χρημάτων που θέλει να κάνει ανάληψη.
b.    Το ΑΤΜ, επειδή διαθέτει μόνο χαρτονομίσματα των 20 € και 50 €, εξετάζει αν το  ποσό που ζήτησε ο πελάτης είναι εφικτό να δοθεί.
c.    Αν είναι εφικτό, τυπώνει στην οθόνη του ΑΤΜ τον αριθμό των χαρτονομισμάτων 20 € και των χαρτονομισμάτων 50 € που θα εξαχθούν, διαφορετικά τυπώνει το μήνυμα «Διορθώστε το ποσό» και ακολουθείται πάλι η παραπάνω διαδικασία μέχρι να δοθεί ποσό που μπορεί να εκταμιευθεί από το ΑΤΜ.